Tichý luxus - quiet luxury čerpá inspiraci od nejbohatších lidí. Pojďme se na změnu v módě podívat.
Vše odstartovala kauza s herečkou Gwyneth Paltrow, která začátkem roku 2023 srazila na sjezdovce lyžaře, ujela a prohlásila, že jí pokazil drahou dovolenou. Proto se na ni ubírala taková pozornost i v rámci jejích outfitů, na které den po dni všichni s očekáváním nervózně vyčkávali. Získala si pojmenování př. snobka odtržená od reality. Na soudní přelíčení chodila ve značkových, luxusních kouscích, avšak neukazovala přímo na dané značky jejich LOGY. Její oděvy byly neutrálních barev, klasických střihů, žádná extravagance. Dá se říci, že na své bohatství neukazovala a snažila se více splynout s davem, i když stále bylo zřejmé, že obléká drahé oděvy i šperky.
Oblékla oblečení z nejnovější kolekce luxusních značek, jako jsou Gucci, Saint Laurent, Balenciaga nebo Givenchy.
První náznaky nového trendu v módě má na svědomí designér značky Bottega Veneta Matthieu Blazy, Při první přehlídce u této značky oblékl modelku do džínů, bílého tílka a dal jí nenápadnou kabelku přes rameno. Přesto nesmí chybět PRVOTŘÍDNÍ MATERIÁLY.
Tichý luxus evokuje minimalismus, eleganci, nenápadnost a reciprocitu. Člověk kousky více unosí. Psychologicky se dá vnímat drahost oblečení dle barev př. odstíny hnědé/béžové budou dle našeho oka VŽDY působit honosněji a luxusnějším dojmem než př. šedá. O ceně vlastně ví jen značka a nositelka oděvu.
Nejluxusnější světové módní značky i známé osobnosti čím dál častěji popularizují elegantní, jednoduché a nenápadné kousky. Odvracejí se tak od barevně/vzorově výraznějšího a vyzývavého stylu spojeného s bohatstvím.
Čeká nás období šetření a přísnosti - střídmější paleta barev oblečení - neutrální barvy. Díky tomu móda zklidní a bude se soustředit na realitu. "Považuji za důležité ocenit práci, normální povolání, ne jen glamour." popsala Miuccia Prada
Vlna luxusní jednoduchosti se nejspíše stane pouze dalším krátce prožitým trendem, neboť se značky nebudou chtít vzdát prezentaci svých log a nápisů do svých výrobků. Lidé přeci jenom rádi ukazují své bohatství skrze módní značky, to se prostě nezmění.
Ovšem jako v každém jiném případě si většinová společnost přeje napodobovat to, co dělají ti nejbohatší. Právě proto se k minimalismu přiklonily např. módní společnosti Miu Miu, Loewe, Brunello Cucinelli, Hermés. Dlouhodobě se minimalismu věnují značky Prada nebo Celine.
Všímám si lidí kolem sebe, že tomu tak opravdu je a bude. Naposledy jsem prošla kolem ženy, na jejímž oblečení jsem hned vypozorovala, že je od nějaké luxusní značky. Při pohledu na LOGO kabelky jsem "byla doma". Kabelka měla znak obráceného trojúhelníku a v něm nápis GUESS.
Co si myslíte o novém trendu tiché módy? Líbí se vám nová tendence ve světě módy?
Foto: google.com