Nová Upcycled kolekce Miu Miu, již pátá v řadě, opět ukazuje, že i high fashion může být šetrná k přírodě

24.11.2024

Miuccia Prada, známá svou snahou učinit své značky šetrnějšími k životnímu prostředí, spolu se svým manželem, CEO Prada Group, usiluje o to, aby tento přístup převzaly i všechny společnosti spadající pod tento konglomerát. Není proto překvapením, že jsme již byli svědky několika kampaní značky Prada zaměřených na udržitelnost, jako například loňská řada Prada Re-Nylon.

I Miu Miu se dlouhodobě snaží o šetrné chování vůči přírodě a již několik let zahrnuje upcyklované kousky do různých projektů, přičemž v lednu tohoto roku byly součástí kampaně k čínskému novému roku. Tentokrát však upcyklované kousky tvoří hlavní pilíř celé nové kampaně, v níž se objevila herečka Emma Louise Corrin

Kampaň je rozdělena do čtyř oddělených narativů.

Jedním z hlavních prvků kolekce je KŮŽE, která byla již minimálně jednou použita a získána z globálních zdrojů. Kůže je použita zejména na kožené bundy, některé z nichž jsou zdobeny odnímatelnými kožešinovými límci.  

Upcyklované KILTY z padesátých a sedmdesátých let, získané z archivů značky, byly přetvořeny na klasické sukně a minisukně v ležérním, ale stále velmi chic stylu. Mnohé z nich jsou ozdobeny malými vyšívanými detaily v různých vzorech, které dodávají kouskům nádech luxusu a jedinečnosti.  

PŘÍZE, většinou vlna pocházející z archivních zbytků, je zaměřena na výrazné barvy. Kromě oblečení zahrnuje kolekce i pletené kabelky a papuče. 

KRAJKA A VÝŠIVKA se v kolekci objevují jak ve formě samostatných kousků z recyklované tmavě černé Chantilly krajky, která vytváří dojem lehkosti a síly, tak ve formě výšivek na jiných kouscích. 

Celá kolekce je navíc vyrobena z upcyklovaných materiálů a tým Miu Miu se rozhodl učinit ještě jeden krok navíc. Spolupracovali s neziskovou organizací Aura Blockchain Consortium, která pomocí technologie blockchain přiřadila každému kousku unikátní kód. Tento systém umožňuje sledovat historii každého produktu od jeho vzniku až po současnost, což pomáhá v boji proti padělkům a zaručuje kvalitu a autenticitu pro všechny zákazníky. 

Kampaň můžete sledovat zde: https://www.youtube.com/watch?v=7gHMVnfDReE

Fotografie si můžete prohlédnout zde: https://www.instagram.com/miumiu/